Byggeprojekt i Ørestaden
27
feb
2018

ATP Ejendomme sætter gang i byggeprojekt i Ørestad

Der er indgået flere lejeaftaler og totalentreprisekontrakter for det grundareal i Ørestaden, som ATP Ejendomme købte i sommer. Målet er at få 153 lejeboliger, et hotel med 211 værelser, et otte-etagers p-hus og en fastfoodrestaurant til at stå færdig i 2020. Projektets samlede investering forventes at udgøre ca. 600 mio. kr.
I løbet af marts måned forvandles grunden, der ligger tæt på Royal Arena, Copenhagen Towers og Ørestad metrostation, til byggeplads. Med de netop indgåede aftaler kan ATP Ejendomme nemlig gå i gang med at realisere udviklingsprojektet i Ørestad. 

En del af projektet er 153 boliger, der er tegnet af PLH Arkitekter. Det er ATP Ejendommes første boligudviklingsprojekt.

”Vi ser et stort udviklingspotentiale i denne centrale del af Ørestaden, som snart er fuldt udbygget. Der er kun seks stop fra Ørestad til Kongens Nytorv – en metrotur på blot 10 minutter. Man kan altså let komme ind til bymidten, men bo et sted med lidt mere lys og luft”, siger Michael Nielsen.

Hotellet skal drives af Zleep Hotels, som i forvejen driver otte andre hoteller i Danmark, og King Food skal stå for driften af en Burger King. Trods andre nærliggende hoteller, vurderer Michael Nielsen, at Zleep Hotels kan tiltrække et andet segment med sit koncept.

”Hele Ørestad er i rivende udvikling. Der er behov for hoteller i alle prisklasser, og der tilbyder Zleep Hotels overnatning i den lidt lavere ende. Det kan helt sikkert være med til at skabe yderligere liv i Ørestad med de mange overnattende gæster, hvor også den tætte beliggenhed til Royal Arena er et stort aktiv,” siger Michael Nielsen.

Byggeriet af P-huset begynder i marts, Burger King-byggeriet starter inden sommerferien, mens det forventes, at hotel- og boligprojektet går i gang i slutningen af året.

Fakta om projektet
Parkeringshuset vil få en kapacitet på ca. 300 p-pladser, hotellet får 211 værelser og der bygges 153 lejeboliger.  
Der er indgået lejeaftaler med Zleep Hotels og King Food.
Publiceret af:
Rikke Jepp Mortensen
Marketingprojektleder